background

Thursday, December 27, 2012

luahan hati aku yang belum matang~

TINGGI
mungkin aku terlalu sering mendongak
melihat ketinggian langit
hingga aku lupa rendahnya tanah yang aku pijak ini

TENUNG
mungkin aku terlalu sering merenung masa depan ku nanti
yang membuat kan aku lupa, masa depan boleh dihitung
akan tetapi masa kini, tetap masa kini

LUPA
mungkin aku terlalu sering menghitung perkara2 yang bisa aku ingat
hingga aku sendiri lupa untuk mengingati perkara yang aku lupa

SEDAR
tidak sedarkah aku akan diri aku..?
bukankah yang nyata ini akan kekal nyata
walau seribu kali ku impikan impian yang tidak nyata..

hingar bingar hatiku..
hingar dengan teriakan jiwaku sendiri..
keliru, terpaku..
menanti jawapan yang satu..
andai langkah ini ke hadapan tapi hati tidak merelakan, apa harusku teruskan melangkah..??
andai hati ini ke hadapan tapi langkah tidak merelakan, apa harusku menolak..

aulawiyat nya yang mana..
ya.. itu yang mengelilingi mindaku
setentu yang itu lebih aula..
tapi hati ini mengatakan lakukan 'ini' kerana itu lebih bermakna..
bermakna..??
bagi siapa??
mereka..? aku..?? 

No comments:

Post a Comment